"Millennials" - pēdējos pāris gadus plašsaziņas līdzekļos šis vārds sastopams tik bieži, ka tas jau ir kļuvis par memu.
Kas viņi visi ir un imidža skolas blogā par tiem ir vesels raksts? Tiksim ar to skaidrībā :)
Tātad “’millenniali” ir cilvēki, kas dzimuši no 1980. līdz 1995. gadam. Tas ir, tie, kas skolu absolvējuši jau sen, bet kuri vai nu vēl nav vai tikko nosvinējuši 40. dzimšanas dienu. Šie cilvēki attīstīstījās kopā ar tehnoloģijām, pārejot no stacionārā tālruņa ar rotējošo ciparnīcu uz skārienekrāna viedierīcēm.
Varbūt tieši šeit es beigšu savu antropoloģisko informāciju par “millenialu” paaudzi, jo tagad nākamā paaudze - Z min viņiem uz papēžiem – un viņus bieži jauc.
Z-paaudzes pārstāvji ir dzimuši pēc 1995. gada. Atšķirībā no "millenialiem'', kas attīstījušies kopā ar tehnoloģijām, Z paaudze neatceras savu dzīvi bez tām.
Mūsdienās gan pirmā, gan otrā grupa ir jauna nozīmīga zīmolu mērķauditorija, tostarp modes industrijā un tos kopā mēdz dēvēt par tūkstošgades paaudzi.
Protams, šāds stingrs paaudžu dalījums grupās ir tīrs mārketings. Patiešām, neatkarīgi no vecuma, jūs varat dzīvot atšķirīgu dzīvesveidu. Tas nemaina lietas būtību. Kad modes blogos redzat atsauces uz "jaunā paaudze", "produkti tūkstošgadu ražošanai" un tā tālāk, visbiežāk mēs runājam par lielāko daļu patērētāju vecumā līdz 40 gadiem.
Atšķirībā no priekšgājējiem (mūsu vecākiem), jaunajai paaudzei ir piekļuve jebkurai informācijai, kuru viņi var uzreiz uzzināt. Modes ziņā viņi uzzina par jaunām tendencēm, negaidot skates publicēšanu Vogue. Jums to vienkārši jāpameklē Google. Vai arī ierakstiet vēlamo tagu vai modes nama kontu vietnē Instagram.
Jaunā paaudze tiešsaistē pavada daudz vairāk laika nekā bezsaistē. Lai izvēlētos jaunu apģērbu, viņi atver lietotni, nevis dodas uz veikalu.
Viņi vairāk apzinās savu stilu, dodot priekšroku ērtībai, nevis modei.
Tirgotāji medī viņu maciņus tieši viņu dabiskajā vidē, tas ir, internetā vai precīzāk sociālajos tīklos. Un es vēlos jums pateikt, ka tas nav viegls uzdevums ieinteresēt jaunās paaudzes pārstāvi.
Pirmkārt, ir gandrīz neiespējami piesaistīt viņu uzmanību ilgāk par 15 sekundēm, un, otrkārt, viņi acu mirklī atpazīst tiešu reklāmu.
Tas viss nevar neietekmēt to, kas šobrīd notiek modes pasaulē, kas jau sen ir pārkvalificēta no Mākslas uz Biznesu. Liela un bez žēlastības. Zīmoli vairs nekonkurē, meklējot "revolucionārus modes risinājumus". Gala rezultātu aprēķina tikai pēc nulļu skaita modes namu kontos. Tagad, lai palielinātu pārdošanas apjomus, zīmoli vienkārši analizē, kas pagājušajā sezonā tika pārdots un nepārdots. Atmetot otro un palielinot mērogos pirmo.
Ja jums šķiet, ka šobrīd modē ir pilnīga miskaste, un “mūsu laikos viss bija savādāk”, es jūs apsveicu, jūs nepiederat modes zīmolu mērķauditorijai.
Starp citu, tas nenozīmē, ka jūs to nekad NEKO TĀDU nenēsāsiet. Uzvilksiet, protams! Pēc pāris gadiem, kad masu ražošanas brendu plauktos šīs "briesmas" būs pavadījušas gadiem ilgi, jums vairs nebūs izvēles. Kā arī- tu pierodi. Pie visa pierod. Tā vienā reizē bija ar visu jauno: ar Chanel drēbēm no džersijas auduma, Ugg zābakiem, kedām pie kleitas utt.
Protams, tas, kas notiek ar modi tagad, pēc desmitiem gadu, neizbēgami tiks pētīts kā atsevišķs "laikmets". Tāpat kā mēs pētām 20., 30., 90. un citus līdzīgus.
Atšķirībā no iepriekšējām paaudzēm, tūkstošgades paaudze nevēlas iegūt kādu lietu. Viņi vēlas atzinību un pašizpausmi. Tiecoties pēc “like” un “komentāriem” viņus vada tā sauktie "viedokļu līderi" - populāras personības no tīkla ar daudzmiljonu auditoriju.
Tātad, tiecoties pēc Z paaudzes makiem (un tiek prognozēts, ka līdz 2035. gadam tie kļūs par bagātāko paaudzi), dārgākie luksus brendi gadu uz priekšu savām kampaņām rezervē Kenndall Jenner un Gigi Hadid.
Viņas katras auditorija Instagram ir desmitiem reižu lielāka nekā viņu pārstāvēto zīmolu auditorija.
Šīs meitenes jau bija populāras, kad ieradās modes pasaulē. Kas padara viņas interesantas un pievilcīgas zīmoliem. Stāsts, kurā kāds staigā pa Ņižņijnovgorodu un tirgū atrod Natašu Vodianovu, jaunajā realitātē vairs nedarbojas. Pārāk garš ceļš.
Vēl viens veids, kā piesaistīt nākotnes turīgo jauniešu uzmanību greznībai, ir sadarbība.
Tātad, Louis Vuitton pēc auglīgās sadarbības ar skeitbrordistu zīmolu Supreme vienkārši sūta savas drēbes nevis kādam, bet gan Cruz Beckham. Un viņam uz to brīdi bija tikai 12 gadi! Cruz savā Insta lapā saka “paldies”. Voilā - ziņai ir vairāk nekā simts tūkstoši atzīmju “Patīk” un miljoniem skatījumu. Un Louis Vuitton + Supreme = jebkura 12 gadus veca un vecāka modes mīļotāja sapnis.
Kilometru gara rinda veidojās pēc Yeezy Boots no Kaye West, kad viņa sieva Kima Kardashian pastaigājās tajos paparaci priekšā (pat ja tā ir inscenēta fotosesija). Lai ko arī nēsātu Beyonce, Gigi vai kāda no Kardashianas māsām, viss uzreiz tiek izslaucīts no plauktiem.
Iepazīstieties (lai gan jūs droši vien zināt vai esat dzirdējuši par viņām) ir trīs populārākās Instagram meitenes PASAULĒ. Zīmoliem - jebkuras viņas sadarbības iegūšana ir līdzīga Dieva svētībai.
Selen Gomez - 138 miljoni sekotāju.
Taylor Swift- 108 miljoni sekotāju.
Ariana Grande - 121 miljons sekotāju.
LOGOMANIJA
Zīmoli kā traki ražo vienkāršiem griezumiem izsmalcina lietas ar saviem simboliem, sublimējot dizainera labo vārdu. Māksla tiek aizstāta ar jauno modes vārdu MERCH, kur logotips kļūst par pielūgsmes objektu. Tagad tas ir ne tikai pieņemami, bet arī modē!
Tas nav labi, nav slikti. Tā tas vienkārši ir.
NAV VUGARITĀTES
Precīzāk, pati vulgaritāte var pastāvēt vecākas paaudzes acīs, taču to vairs tā nesauc. Emancipācija un nākamais seksuālās revolūcijas vilnis ir atstājuši pēdas modē. Tas, kas iepriekš tika uzskatīts par vulgāru, tagad pieder pie "sabiedrības uzspiesto normu" kategorijas. Sieviete var ģērbties tā, kā vēlas, vienlaikus atkailinot to, ko viņa uzskata par vajadzīgu.
Tādējādi katrā otrajā modes skatē mēs redzam modeļus ar kailām krūtīm, un Rihanna uz sarkanā paklāja parādās pilnīgi caurspīdīgā kleitā, sniedzot neverbālu ziņojumu: "Ja es to varu, tad kāpēc gan Tu nevari?"
BODIPOZITĪVISMS
Jaunās paaudzes moto ir "Ir labi atšķirties". Un ko tas nozīmē “būt atšķirīgam”? Ne vairāk kā uzspiesti stereotipi, kas ir izveidojušies gadu gaitā. Diemžēl mēs ar viņiem cīnīsimies vēl daudzus gadus. Tomēr līdz šim sociālie tīkli lielākoties mums diktē savus noteikumus par "ideālo attēlu", un ne visi ir gatavi uztvert kaut ko citu. Bet progress jau ir acīmredzams.
Winnie Harlow, Ashley Graham Diandra Forest
Ticiet man, katra paaudze uzskatīja, ka tieši viņu laikā jaunieši ir krituši “zemāk nav kur”. Pat Oskars Vailds to pieminēja 19. gadsimta beigās gleznotajā “Doriana Greja portretā”. Būsim mazliet iecietīgāki pret jauno paaudzi. Galu galā viņiem pieder nākotne! Ērti un dīvaini apģērbi ir vismazāk no visiem ļaunumiem.
Kommentare