Vārdu imidžs var saistīt gan ar personu, gan uzņēmumu vai zīmolu.
Tas tiek veidots, lai sasniegtu noteiktus mērķus, kurus ir grūti sasniegt citos veidos.
Apskatīsim, kas tas ir, no kādām īpašībām tas sastāv, kādas funkcijas tas veic un pēc kādiem noteikumiem tas tiek veidots.
Imidžs ir ...
Termins imidžs ir daudzpusīgs. Vārds tiek tulkots no angļu valodas “image” kā imidžs vai atspulgs, attēls, tēls.
Un vispārīgākajā nozīmē tas apzīmē visu ideju kompleksu par to, kā tieši cilvēkam vajadzētu izskatīties un uzvesties atbilstoši savam statusam. Tēla veidošanā ir iesaistīta reklāma, PR un propaganda. Interesanti, ka imidžs apvieno gan reālās īpašības, gan tās, kuras tikai piedēvē, bet patiesībā neeksistē.
Tādējādi imidžs vienmēr ir mākslīgi veidots objekta tēls: parādība, uzņēmums, cilvēks.
Piemēram, uzņēmuma tēls veidojas PR speciālistu un mārketinga speciālistu darba rezultātā, kuri to pastāvīgi papildina un labo. Tā rezultātā laika gaitā imidžs uzlabojas, un uzņēmums partneru un klientu acīs izskatās arvien pievilcīgāks.
Jūs varat izveidot noteiktu tēlu, izmantojot reklāmas un reklāmas uzņēmumus, korporatīvo identitāti un pat vadības un augstākās vadības ikdienas uzvedību.
Imidžs ir tas, kā citi redz objektu. Ja izskatu cilvēkam piešķir daba, tad pie sava tēla var strādāt un mainīt to tik daudz, cik vēlaties.
Vārdi "imidžs" un "tēls" nav absolūti sinonīmi, jo tēls tiek papildināts ar psiholoģiskām un mārketinga zināšanām, un tikai pēc tam tas kļūst par imidžu.
Kāds ir imidžs?
Imidža veidi ir atkarīgi no paša objekta:
Personīgais - veidojas mērķtiecīgi vai spontāni, un to nosaka citu uztvere.
Publisko personu tēls ir neaizstājams biznesa attiecībās, un tam ir svarīga loma profesionālos panākumos;
Uzņēmuma tēls ir tas, kas to atšķir no konkurentiem, piesaista klientus un pēc tam padara tos pastāvīgus. Imidžs būtiski ietekmē pārdošanu;
Zīmola tēls - asociācijas un noteikta produkta tēls, kas rodas patērētājam, pieminot konkrētu zīmolu;
Nācijas tēls ir etniska identitāte, kas cieši saistīta ar vēstures un kultūras mantojumu. Piemēram, tiek uzskatīts, ka vācieši mīl kārtību un precizitāti, bet franči ir smalki skaistuma un modes pazinēji.
Kāds ir cilvēka tēls un no kā tas sastāv.
Imidža galvenā sastāvdaļa ir iespaids, ko rada cilvēks. Apkārtējiem ir svarīgs apģērba veids, higiēnas standartu ievērošana, kustības veids, balss (skaļums, tembrs, runas temps), pat rokasspiediena enerģija. Tas viss ir svarīgi imidža veidošanai.
Iespaids nosaka kontakta izveidošanās pakāpi un attīstību, tiek fiksēts zemapziņā un kopumā nozīmē daudz vairāk nekā jebkurš daiļrunīgs apraksts.
Vēl viena sastāvdaļa ir zināšanas, to plašums un vispārējā erudīcija. Katrai sociālajai videi ir savas intereses. Demonstrējot apziņu tajās, cilvēks veido kopības sajūtu un tādā veidā uzlabo savu tēlu.
Zināšanu dziļums ir ne mazāk svarīgs, tas vienmēr pozitīvi ietekmē tēlu, jo speciālistam vienmēr uzticas un viņu ciena.
Nākamā kvalitāte ir spēja pielāgoties. Personai jābūt elastīgai: izrādiet interesi, spēju sazināties konkrētai personai pieejamā līmenī. Tipveida pieejas šajā gadījumā nav pieņemamas.
Iesaistīšanās ir vienlīdz svarīga. Interese nepaliek nepamanīta. Turklāt viena persona vai visa auditorija ir spējīga inficēties ar entuziasmu un piedzīvot patiesu uzplaukumu un atdzīvošanos.
Vēl viena kvalitāte, kas nepieciešama tēla veidošanai, ir godīgums un patiesums. Lai izveidotu pozitīvu tēlu, jums patiešām ir jābūt tām īpašībām, kuras tiek pārraidītas ārpusē.
Ir ierasts nošķirt divas imidža zonas:
Vizuāls - žesti, sejas izteiksmes, citas kinestētiskās izpausmes (tas ir kas? :) ), kas raksturo cilvēku. Sīkumiem ir liela nozīme- svarīga ir pat sejas izteiksme sazinoties, un attālums, ar kuru cilvēks dod priekšroku saziņai. Ir daži noteikumi un normas, kas jāievēro, lai ietekmētu cilvēka uztveri.
Verbāls - runas un rakstīšanas iespaids. Kopumā, jo skaidrāk un skaidrāk cilvēks var izteikt savas domas, jo augstāk tiek vērtēts viņa imidžs.
Imidža funkcijas.
Imidža izveides mērķis var būt atšķirīgs. Kādam nepieciešama atzinība un mīlestība, un kādam - veiksme biznesā vai slava.
Bet imidžu funkcijas vienmēr ietver:
· atpazīstamība. Imidžs ļauj identificēt personu vai uzņēmumu, ierindot to noteiktā sociālajā grupā.
· idealizācija. Objekts caur imidžu parāda, par ko viņš vēlētos kļūt. Cik veiksmīgi ir iespējams atrisināt šo problēmu, parāda imidžs un cik pareizi tas ir izvēlēts.
· individualitāte. Funkcijas, kas ļauj pretstatīt citiem savas pamatīpašības.
Imidžu veidošanas noteikumi.
1. Jums vajadzētu sākt ar mērķa precizēšanu. Imidžs tiek veidots atbilstoši prioritātēm. Ir jāizvēlas galvenais mērķis, piemēram, veiksme, pievilcība vai uzņēmuma uzticamība.
2. Tālāk jums jāizvēlas mērķauditorija, precīzi nosakot, kam ziņa ir paredzēta.
3. Parametru saraksts. Ir jāveido raksturlielumu saraksts, kuriem jābūt objektā ar izvēlēto imidžu.
4. Salīdzinājums ar to, kas jau ir, ar to, kas jāiegūst.
5. Apģērba izskatu, stila pasniegšanas līdzkļu izvēle.
6. Iejušanās jaunajā imidžā.
Tie, kas ar nopietnību uztver sava tēla uzturēšanu un veidošanu, bieži vēršas pie speciālistu pakalpojumiem. Viņus sauc par imidžu veidotājiem, kuri ar zinātnisku pieeju risina tēla problēmas.
Commentaires