Mode mainās tik ātri, ka bieži vien uzzina,, ka kaut kas tajā ienācis pēc tam, kad šī tendence to jau skaļi pametusi!
Ja vien neesat dedzīgs modes mākslinieks, jūs 24/7 diez vai varat turēt pirkstu uz modes pulsa. Tas nozīmē, ka iepirkšanās laikā jūs neizbēgami sākat izjust stresu, jo veikalā ir daudz lietu, pārāk daudz dažādu lietu, un mēs noteikti zinām, ka ne viss, kas tur tiek pārdots, ir jāpērk.
Galu galā vismaz puse no tā jau nav modē!
O- ou!!!! Kā saprast, kas tieši jau ir izgājis no modes, kas tūlīt izies un kas ienāks, uz uz cik ilgu laiku ienāks, ja jums nav laika to pētīt un tikt ar šo jautājumu galā?
Ātrā mode ir moderna parādība.
Šo terminu parasti lieto, atsaucoties uz zīmolu, kura sortiments mainās ātri.
Cik ātri? Iepriekš runa bija par mēnešiem, tagad – dienām, nedēļām.
Ātrās modes zīmoli ir zīmoli, kas izmanto ātrgaitas modes ciklu, kas nodrošina “ātru atbildi” uz klientu pieprasījumu un ļauj mums iegūt jaunākās tendences apģērbus no modes skatēm par pieņemamu cenu un gandrīz uzreiz pēc modes skatēm, kurās augstākie modes pārstāvji piedāvā jaunas tendences.
Ātrās modes zīmoli
Atliek tikai Gucci radīt jaunu žaketi un parādīt to modes skatē, pie kura dizaina komanda ir strādājusi vairākus mēnešus un kuru līdz šim pat nevar iegādāties zīmola veikalā, kā Zara nedēļas laikā izgatavos vizuāli tādu pašu un veselu partiju sāks tos pārdot vietnē un veikalos visiem par pieņemamu cenu.
Ātrā mode ir kļuvusi par īstu narkotiku sabiedrībai, kuru jau sen sauc par pārmērīgas lietošanas sabiedrību.
Mēs esam masveida ekoloģiskās katastrofas vaininieki. Diemžēl daudzi no mums joprojām nesaprot problēmas mērogu.
Tekstilrūpniecība nodara milzīgu kaitējumu dabai, iznīcinot tīra ūdens krājumus un iznīcinot dzīvnieku dzīves vietas, piesārņojuma ziņā piekāpjoties tikai naftas rūpniecībai. Ātrā mode paātrina visus šos procesus ne tikai ražošanas, bet arī iznīcināšanas stadijā.
Mēs burtiski pāris reizes uzvelkam lētas un nekvalitatīvas, bet modernas lietas, un tās acumirklī sabojājas vai mūs garlaiko, jo jūs varat iegādāties kaut ko jaunu un vēl modernāku par lētu cenu! Milzīgs apģērba daudzums nonāk poligonos visā pasaulē.
Saskaņā ar Pasaules Dabas fonda datiem kokvilnas šķiedras veido gandrīz pusi no visiem pasaulē ražotajiem apģērbiem. 73% pasaules kokvilnas prasa tik daudz apūdeņošanas, ka dzeramā ūdens apgāde pasaulē jau sen ir apdraudēta. Tagad padomājiet, vai jums noteikti vajag desmito balto T-kreklu un piektos džinsus?
Ātrās modes panākumu iemesls ir skaidrs, loģisks un ļoti demokrātisks. Kā bija agrāk? Bagāti cilvēki pasūtīja drēbes no drēbniekiem un modes namiem, un pārējie varēja valkāt tikai kaut ko vienkāršāku un daudzpusīgāku. Mode ir kļuvusi pieejama visiem, un tas ir godīgs un patīkams ātrās modes pluss.
Tomēr, meklējot peļņu un pastāvīgu nepieciešamību pārsteigt un noturēties priekšā, zīmoli, kas rada ātro modi, ir izveidojuši drausmīgas sacensības, gandrīz katru nedēļu piegādājot jaunas kolekcijas.
No plusiem mēs ieguvām izvēles iespēju un sajūtu, ka mums visu laiku ir kaut kas jauns, ka mēs neatpaliekam no pasaules pulsa . No mīnusiem – esam "pārēdušies" un noguruši tik lielā mērā, ka nespējam vairs iepirkties un gūt no tā prieku.
"Lēna mode" parādījās pretstatā ātrajai modei.
Lēnā mode ir apģērbu radīšana un pirkšana kvalitātes un izturības labad.
Mazāk ir vairāk: maz lietu, taču katra no tām ir īpaša, iemīļota, pietiekami daudzpusīga, lai pēc iespējas vairāk atbilstu pārējam skapim, mūžīga un nepakļautos ātrajai modei.
Terminu "lēna mode" 2008. gadā izveidoja dizainere Keita Flečere. Viņa uzrakstīja rakstu The Ecologist par modes "palēnināšanu" un patiesajām izmaksām, izvēloties daudzumu, nevis kvalitāti.
Šeit ir tikai daži no lēnākajiem zīmoliem, ar kuriem jūs varat iepazīties tieši tagad:
Eileen Fisher, Patagonia, Aadra Collection, People Tree, Reformation, Thought Clothing, PACT.
Pirms dažiem gadiem mums nebija īstas saprašanas par to, kā tiek ražota lielākā daļa modes produktu, taču šodien tas ir mainījies, pateicoties cilvēku un dzīvnieku tiesību aizsardzības organizācijām.
Arvien biežāk mēs izvēlamies ne tikai bioloģiskos produktus, bet arī ētiskus apģērbu zīmolus.
Modes industrija ir sākusi mainīties, uzņēmumi meklē jaunus veidus, kā veikt uzņēmējdarbību, domājot par dabu un planētu. Ētiskā mode un godīgā tirdzniecība koncentrējas uz apģērbu izgatavošanas veidu, piemēram, uz to, kā tika audzēta kokvilna un kā uzņēmums izturas pret saviem darbiniekiem.
Lielākā daļa valstu ir sākušas rīkoties pret nozarēm, kas kaitē videi.
Piemēram, 2017. gada beigās tika atklāts, ka britu zīmols Burberry ir iznīcinājis savas nepārdotās preces 28 miljonu mārciņu vērtībā. Vienkārši padomājiet par šo skaitli!
Kā tas tika iznīcināts? Viņi to vienkārši sadedzināja. Un nē, tas nav pirmais gadījums 2017. gadā daudziem luksusa (un ne luksusa) zīmoliem, kuri to dara daudzus gadus.
Kāpēc viņi to dara? Luksusa zīmoli drēbju dedzināšanu pamato ar to, ka šādā veidā tie nepieļauj to vērtības samazināšanos. Ir arī acīmredzams, ka sadedzināšana ir lētāka nekā pārstrādes iekārtas ierīkošana.
2018. gadā Burberry publiski paziņoja, ka, sekojot Gucci un citu vadībai, atsakās no ilgtspējīgas apģērbu iznīcināšanas un dabisko kažokādu izmantošanas.
2019. gada jūnijā aģentūra Dazed ziņoja, ka likums, par kuru tika apspriests ilgu laiku, tomēr tiks pieņemts.
Francijas premjerministrs paziņoja par aizliegumu iznīcināt neizmantotos izstrādājumus (apģērbus, apavus, aksesuārus), atsaucoties uz faktu, ka Francijā katru gadu 650 miljonu eiro vērta prece tiek vai nu izmesta, vai sadedzināta.
Katru gadu modes nami atbrīvojas no miljona tonnu apģērba! Turklāt tikai sadegšanas procesā atmosfērā "izdalās" līdz 1,5 miljardiem tonnu siltumnīcefektu pastirpinošo gāzu. Nemaz nerunājot par atkritumu izgāztuvēm, kas izskatās pēc postapokaliptiskām pilsētām.
Likums stāsies spēkā līdz 2023. gadam, pagaidām tikai Francijā.
Ko jūs darāt ar vecajām drēbēm?
Daudziem no mums drēbju skapji plīst ar lietām, kuras mēs nevalkājam un nekad pat neesam uzvilkušas. Bet katru dienu mēs joprojām domājam, ko vilkt šodien un ko valkāt?
"Lēna mode" atvieglos cilvēku dzīvi, novēršot nepieciešamību ik pēc 2 mēnešiem mainīt un papildināt drēbju skapi, pat ja jūs no tā nejūtat prieku un jūtat tikai stresu.
Dažreiz "ātrā mode" liek mums iegādāties apģērbu, kas mums pat nepatīk, bet mēs tos tomēr pērkam, lai neatpaliktu no jaunākajām modes tendencēm.
Lēnu un ilgtspējīgu modi virza ideja, ka kvalitāte ir svarīgāka par kvantitāti. Daži no jums var teikt, ka "lēni" zīmoli ir ļoti dārgi. Daļēji tā ir taisnība.
Izvēloties kvalitāti, jums ir jāiegulda nedaudz vairāk līdzekļu. Organisku, augstas kvalitātes materiālu izmantošana ražošanā un ētiska darba izmantošana ietekmē ražošanas izmaksas un mazumtirdzniecības cenas. To darot, jūs pērkat lietas, kas kalpos daudzus gadus.
Vienkārši padomājiet, cik ātrās modes lietas esat iegādājies pagājušajā gadā un cik no tām izdzīvoja līdz šim gadam? Cik daudz ūdens un bērnu darbaspēka bija nepieciešams, lai tos sašūtu un cik ilgs laiks vajadzīgs, lai sadalītos?
Tieši tā.
Comments