Daudzi cilvēki jauc izmēru un lielumu.
Tie nav viens un tas pats. Izmēri attiecas ne tik daudz uz garumu, cik uz apjomu. Lai gan, protams, palielinot izmērus apģērba modeļos, tiek veikta garuma korekcija. Bet nenozīmīga.
Bet lielums ir tāds, kādam zīmols rada apģērbu.
Tā kā cilvēkiem ar 180 augumu viduklis ir vienā vietā, un apģērba garums arī ir attiecīgs. Un cilvēki ar augumu 160 – viduklis ir pilnīgi citā vietā un apģērba garums arī. Un viņi nekad nesatiksies pie vienām biksēm vai žaketes, neatkarīgi no tā, kā izvēlēsies izmēru. Tas ir, izmērs būs vienāds, bet lielums būs atšķirīgs.
Vieglākais veids, kā to saprast, ir bērnu apģērbu piemērs, uz tiem ir norāde uz augumu. Pieaugušo apģērbam - nē. Ir pienācis laiks pašiem zināt, kur jums ir kam jāsākas un jābeidz, un kādam jābūt apģērba garumam, lai labi izskatītos uz auguma. Jūs jau esat pieauguši :-)
Reti ir atrodamas norādes marķējumā vai zīmola nosaukumā, kas norādītu, ka tas specializējas noteiktā lielumā: tall, petite.
Mēdz būt norāde, kas skaidri norāda, ka kāda zīmola apģērbs sākas ar noteiktu izmēru (un ne lielumu) – plus size.
Stils un mode
Kad kaut kas iziet no modes, it īpaši, ja tas notiek nevis pirmo reizi, bet totāli un neatgriezeniski, tad tas parasti attiecas uz lietas stilu.
Izeja notiek pakāpeniski, arī tāpēc, ka no modes viedokļa ir 5 cilvēku grupas, kuras to patērē dažādos veidos. Tie, kuri jau pie manis mācījušies- vai atceraties manu nodarbību ciklu par modes vēsturi? Vai saprotat par ko runāju? Pateicoties pēdējai- atpalicēju grupai, kuri dažādu iemeslu dēļ valkā to, ko vairs nenēsā un arī tāpēc, ka paralēli notiek tehniskais progress, noteiktas tehnikas apģērbu radīšanā zaudē savu nozīmi.
Noskatieties filmu no PSRS laikiem un mēģiniet vēlēties šīs lietas tieši šeit un tagad. Un tad mēģiniet tās atrast. Šūtas tieši tāpat! Pēc šīm piegrieztnēm.
No otras puses, mode ir cikliska. Un kaut kas atgriežas. Un arī šī ir tēma, kurai nepietiek ar vienu teikumu. Bet īsi sakot - VISS jau ir oficiāli izgudrots modē.
Un jau sen. To, ko dizaineri dara šajās dienās, sauc par interpretāciju.
Marija Grazia izpurināja Dior modes nama arhīvus un pārveidoja tos ikoniskos svārkus.
Viņa tos pieslīpēja 2020. gadam un voila. Un tā ar visiem. Desmitā Gucci zābaku reinkarnācija, kas tika izgudroti jau Toreiz un kopš tā laika tika mainīti desmit reizes, līdz Tomam Fordam palūdza aiziet no zīmola, kurš jau bija pāršuvis miljons reizes visu Gucci nama imidžu līdz visiem modistiem jau metās raibs gar acīm.
Lai paskaidrotu Jums- lietas to sākotnējā formā NEDRĪKST atgriezties, tas nav izdevīgi no biznesa viedokļa, ko sauc par modi: kā jūs varat pārdot to, kas jums jau ir kumodē? Un no tehnoloģiju viedokļa- tās joprojām uzlabojas, un mēs redzam modernu dizainu, un mēs vēlamies, lai mājās 21. gadsimta tālruni, nevis to dīvaino priekšmetu ar caurumaino ripu, kas jāpagriež ar pirkstu. (Un kāds vēlas to dīvaino lietu - bet es par to drīz rakstīšu atsevišķi).
Par griezumu un tā izskatu uz auguma, kā arī par ļoti piegulošu apģērbu un citiem siluetiem - nākamajā rakstā :-)
ความคิดเห็น